אילו טיפולים מומלצים לשמירה על איזון

גוף האדם מורכב מלא מעט מערכות שונות, כאשר לכל אחת מאותן מערכות יש מספר פעולות עליהן הן אחראיות, החל ממערכת המורכבת מכמה איברים ולה מספר תפקידים כמו חילוף חומרים בין האוויר לבין הנימים בכניסת האוויר לגוף. כל אחת ממערכות הגוף השונות אחראית בצורה כזו או אחרת על תפקוד מלא של גוף האדם, וכאשר מתגלה חוסר איזון באחת מהמערכות הללו, ההשלכות לכך עלולות להיות לא נעימות בלשון המעטה. לכן כאשר מדובר בשמירה על איזון הגוף, חשוב לדעת אילו טיפולים יוכלו לעזור לנו לשמור על האיזון לאורך זמן וכמובן מה היא האחראיות שלנו בשמירה על האיזון?

הגוף כמכלול של אחראיות

בעבר הלא רחוק נהוג היה להתייחס אל כל איבר ואיבר בצורה פרטנית, הקשר שבין מערכת אחת בגוף האדם לבין המערכת שנייה נעשה רק בשנים מאוחרות יותר. עם זאת בשנים האחרונות נראה כי לא רק שנמצא הקשר וההשפעה של מערכת אחת על השנייה, אלא נמצא כי הגוף מורכב גם ממכלול רגשי ולא רק על מדדי רפואה שונים. לכן בכדי להגיע לאיזון בגוף חשוב לקחת אחראיות על כמה אספקטים בגוף, החל מתזונה נכונה, פעילות של המוח, פעילות גופנית וכמובן הורדת המתח.

אל אספקטים אלו כמובן מצטרפים עוד מגוון משתנים, החל מהיבטים פסיכולוגים ועוד משתנים אחרים. אבל בכדי להגיע או לכל היותר להכין את הקרקע הגופנית שלנו לאיזון מתבקש, חשוב שנאזן את התפריט היומי שלנו בין פירות לירוקת. חשוב גם שנאזן בין זמן העבודה שאנו משקיעים לבין זמן התחביבים ובאותה המידה גם זמן לפיתוח המחשבה.

טיפולים חיצוניים לאיזון הגוף והנפש

ובדומה למערכות השונות שיש לשמור על האיזון שלהן, כך גם מגוון הטיפולים שניתן לקבל בכדי לשמור על איזון הגוף בצורה מיטבית. הטיפול הראשון הוא באמצעות הידרותרפיה, תחום טיפול אשר מצליח לצבור פופולריות ולעזור במנעד רחב של פציעות גוף. החל משברי מאמץ, פריצות דיסק, תהליכי שיקום ועוד מגוון של טיפולים מעולים. טיפולים אלו נעשים בתוך המים ומצליחים "להתעלות" על מגבלת המשקל ובשל כך גם על פציעות הגוף השונות, ומאפשרות להגיע ממצב של מגבלה למסוגלות. טיפול נוסף ולא פחות פופולרי בשנים האחרונות הוא "אימון", אשר מתבצע במנעד רחב של תחומים החל מהתחום העסקי ועד לתחום הטיפולי. אימונים אלו מתבצעים על ידי "מאמנים" שעברו קורסים שונים בהתפתחות אישית, ומבקשים להעניק למתאמנים שלנו את הכלים להגיע לאיזון נפשי ולהתעלות על קשיים אישיים.


Posted

in

by

Tags: