באילו תחומים יש היום עבודה מועדפת

לכל מדינה ישנם את התנאים שלה, את התרבות שלהם, את המאכלים שלה ואפילו את המנהגים המקומיים שמוסכמים על כל האזרחים כולם, בין אם בקניית בייגלה חם (המגיע קריר אלינו) בזמן הפקקים ועד אל בחירות אחת לשנתיים וחצי בערך. אבל כאשר מדובר בעולם העבודה בישראל ישנם לא מעט עבודות שנחשבות לישראליות, אחת מהן היא כמובן עבודה מועדפת אשר מעניקה לחיילים משוחררים הזדמנות גם להתנסות בשוק העבודה המקומי וגם להיות זכאים למענק לא קטן. עבודות אלו כאמור משתנות ובשנים האחרונות נוספו לא מעטו מקצועות שר הופכים את סוגי העבודות האלו למגוונות במיוחד ומציעות אלטרנטיבות בעבור כל חייל או חיילת משוחררים.

באילו תחומים נוכל למצוא עבודה מועדפת?

אפשר לומר שאחד המקצועות הישראלים הוא ללא ספק אבטחה, למרות שהמקצוע הזה כבר מצוי ברוב מדינות העולם ובמיוחד מאז אירועי ה 11 בספטמבר. אבל בישראל הצורך באנשי אבטחה גבוהה משאר מדינות העולם, על כן נוכל למצוא מגוון רחב של משרות אבטחה הנחשבות גם לעבודה מועדפת החל ממשרות אבטחה במתקנים רגישים ועד אל משרות אבטחה במוסדות ציבוריים ואפילו טיולים שנתיים. משרות נוספות ולא פחות מהנות נעות בין עבודה בגידולים חקלאיים ברחבי הארץ, אשר יוכלו גם לספק מגורים, סדנאות התפתחות אישית וגם משרות בתחום המשתלות. ההגדרה לעבודה מועדפת בתחומים אלו היא די רחבה, כך שגם עבודה מנהלתית ואפילו ניהול חנות אינטרנטית של גידולים תיחשב לעבודה מועדפת.

תחומים נוספים ולא פחות מעניינים

עבודה מועדפת מוגדרת לא פעם על פי צורכי המשק הישראלי, אך בשנים האחרונות נוספו משרות שנוספו לא רק לטובת המשק הישראלי אלא גם בעבור התושבים וגם עבור העובדים. עבודה זו היא כמובן עבודה בבעלי חיים, המוצעת החל משיקום חיות עזובות, עבודה בבתי ספר לרכיבה, פנסיון כלבים ואפילו חנות למכירת חיות ומוצרים משיקים. אך מלבד סקטור החיות כיום גם עבודות הדרכה וליווי של בני הגיל השלישי וגם עבור אוכלוסיות מוגבלות, נחשבות כעבודה מעודפת ודרכן ניתן גם כן לקבל מענק לאחר עשרה חודשי עבודה וגם לקבל כלים להתפתחות אישית ומקצועית.  


Posted

in

by

Tags: