השפעת התקשורת

עד כמה אנחנו באמת מושפעים מהתקשורת שכולנו, בסופו של דבר, ניזונים ממנה?  

אנחנו שטופי מח, ממש כך. מוקפים במדיה חסרת חשיבות ותועלת, פרסומות צצות להן בכל מקום ובכל פינה, ואנחנו סופגים וסופגים בלי יכולת לדעת אפילו כמה.היום זה ממש רודף אותנו, גם מי שמתגאה בכך שאין לו טלו3ויזיה בבית, ניזון ישירות ממכשיר הטלפון או המחשב. אין לאן לברוח! 

עד כמה הדעה שלנו מושפעת מהתקשורת? עד כמה הדיבור, הלבוש , שפת הגוף, מושפעים מהתקשורת שאותה אנו חיים, נושמים וחווים מדי רגע? 

אני נזכרת שתפסתי את עצמי מזמזמת שיר שנורא אהבתי מתוך המחזמר "שיער". לא הבנתי למה השיר פתאום צץ לי בראש. שנים שלא שמעתי אותו, השיר לא נתן לי מנוח. נחרדתי לגלות שפרסומת בערוצי הטלוויזיה השונות השתמשה בשיר ואני אפילו לא שמתי לב איזו השפעה יש לזה עליי! במקרה הזה זה היה רק שיר, מה קורה עם שאר הפרסומות והתכניות? 

מפחידה ממש המחשבה שאנו מושפעים יותר ממה שאנחנו מודעים. השיח התקשורתי הפך להיות מאוד רדוד, תחושה שמה שמעניין ותופס היום זה רכילות, כוחניות, שיח לא מכבד, פוליטיקאים שבעיקר דואגים ללכלך אחד על השני, עיתונאים שרחוקים מלהיות ניטרליים ולהעביר מסר בצורה הכי נקייה שיכולה להיות. 

התקשורת למעשה הפכה למראה של האנושות כולה. נקלענו למצב בו האגו שולט בכל! בדיוק כמו שאמרו בני ברוך

נשאלת השאלה, מדוע המונים נתפסים לתוכניות מסוימות, ערוצים מסוימים? איך זה שיש תוכניות שסוחפות אחריהן קהל כל כך מגוון? 

מדמיינת ומייחלת לנו, לכולנו, לקחת את הכוח העצום הזה שנקרא תקשורת ולנתב אותו לכיוון של ריפוי. ממש כך. לרפא את האנושות כולה. לרפא מהזבל, השטויות שמאכילים אותנו בהם. לקחת אותנו למקום של שידורים, תוכניות שעוסקות רק בדבר אחד – איך לגרום לאנושות להבריא מהאגו החולה, איך להפוך שיח למכבד, מעצים, שרואה את האחר ומאפשר לאחר. 

כמה כוח יש לתקשורת! לו היינו מסוגלים באמת לנתב את הכוח שלה למקום שמדבר כולו על חיבור, היינו אנושות בריאה בנפשה, עוצמתית, שכולנו היינו גאים להיות חלק ממנה.  


Posted

in

by

Tags: