עדשות או משקפיים מולטיפקול

בשנים האחרונות הסובלים מבעיות ראיה כאלו ואחרות, נהנים משלל עזרים שונים המצליחים לצמצם את בעיות הראיה השונות ולהחזיר את הראייה למיטבה. אחד מהעזרים הללו אלו ללא ספק משקי המולטיפוקל המאפשרים שימוש מעולה עוד משנות החמישים של המאה הקודמת, ואילו הכלי השנייה אלו ללא ספק עדשות המגע אשר מצליחות לתפוס מקום של כבוד משנות התשעים של המאה הקודמת. העדשות המתבססות ברובן על חומרי היידרוג'ל וסיליקון, מעניקות תחושה מעולה של ראייה לאורך כל היום ובכמה מידות וצורות שונות. אך לא פעם אוכלוסיות שונות יכולות להיעזר באותם העזרים, כמו בני הגיל השלישי, בעלי צילינדר וכאלו הסובלים מקטרקט ולכן גם נשאלת השאלה, מה העדיף יותר משקפיים או עדשות מולטיפוקל?

משקפיי מולטיפוקל

משקפיים אלו נרשמו כפטנט אי שם בשנות החמישים, אך במהרה הצליחו להתאים עצמם אל קהלים שונים החל מאוכלוסייה המבוגרת, הסובלת מקשיים שונים במיקוד הראייה ועד לבעיות שונות כמו קטרקט. משקפים אלו מאפשרים יכולת מעולה של מיקוד ראיה, והן מעניקות שדה ראיה רחב יותר למשתמשים בהם על ידי יכולת ניווט ראייה בין מרחבים שונים וללא כל קושי. חלקה העליון של עדשות משקפיים של מולטיפוקל מתאפיינות בחלק עליון המוקדש לראייה לרוחק ואילו חלק תחתון המוקדש לקריאה מקרוב, ואילו החלק האמצעי משמש לצפייה ממושכת לטווחים בינונים. אחד היתרונות הבולטים של משקפיים אלו הוא בהחלט יכולת הנשיאה שלהן, במיוחד עבור בני הגיל השלישי הזקוקים לכלי עזר כלים לשימוש.

עדשות מולטיפוקל

מצד שני קיימת אופציה מעולה כדמות עדשות מגע מולטיפוקל, המצליחות לשלב את יכולות עדשות המשקפיים לכדי עדשות מגע בכמה מצבי זמן, החל מחודשיות ועד ליומיות. עדשות אלו מצליחות להתאים עצמן בצורה יוצאת דופן לתנועות ולנוחות גלגל העין, כאשר רובן עשויות משלושה מעגלים לכל טווח, החל מהקצר ועד לרחוק. גישה שונה הקיימת לטיפול ושימוש בעדשות מגע מולטיפוקל היא שיטה המכונה "מונו-ויז'ן" המציעה חיזוק של העין הדומיננטית לטווח הרחוק בעזרת עדשת מולטיפוקל, ואילו העין השנייה מקבלת עדשה לשיפור ראייה לקרוב. כך או כך התאמה של עדשות עלו צריכה להיעשות בידי אופטומטריסט מוסמך ועם הפנייה נכונה.


Posted

in

by

Tags: