איך מתגברים על מחסומים בתקשורת?

כדי להגיע לשורש הבעיה נצטרך להבין תחילה עם איזה טבע האדם נולד, הרצון האין סופי ליהנות הוא זה ששולט בנו על כל צעד ושעל . ולכן כאשר אנחנו נכנסים להתקשרות כלשהיא זה יכול להיות בעבודה, בעסקים, בזוגיות, במשפחה, המשמעות היא שכאשר התקשרות כלשהי מתבצעת, כל אחד מהצדדים חושב כל הזמן באופן הכרתי או תת-הכרתי, קודם כל איך לשמור על עצמו שלא להינזק, ואחר כך מה אפשר להרוויח פה, חסמי התקשורת באים מזה שכל אחד לא מבין את השני, לכל אחד יש מטרה אחרת, כל אחד חושש שהשני יבוא לנצל אותו וכך נוצר אותו מחסום שמונע התקשרות היינו מהפחד לא להפסיד משהו חלילה .

לאדם הבוגר יש הרבה חשבונות ובמיוחד בתקופה לחוצה זאת של הקורונה כולם שומרים על עצמם כדי שלא יפגעו מה שמביא לכך שהיכולת להיפתח לאחר הצטמצמה מאוד, היוצא מזה שאין אף התקשרות שהיא סתם בלי חסמים וחשבונות רבים ומורכבים, תוצאה ישירה להתפתחות המואצת של האדם .

אז מה עושים ? ישנם כמה פתרונות שנוכל להיעזר בהם כדי להתגבר על החסמים :

  1. העלאת חשיבות של הקשר עם אותו אדם עמו אני נפגש .
  2. להכין עצמי לפגישה 
  3. להחליף תפקידים

נעבור על כול סעיף כדי להבין טוב איך מדלגים על חסמי התקשורת .

הסעיף הראשון מדבר על זה שאני מעלה את החשיבות של אותו אדם עמו אני הולך להיפגש מכיוון שאם אתקשר עמו בצורה טובה אפיק מזה רווחים ובצורה כזאת התקשורת בינינו תהיה הרבה יותר טובה ובהתאם לכך גם ערכו של אותו אדם יעלה בעיניי ואז אתחיל להתייחס לכל הזדמנות להתקשר עמו כמשהו יקר מאוד בעיניי .

הסעיף השני מתייחס לנושא הכנה לפגישה וכאן עלי להכין את עצמי בצורה כזאת שאני מראש כותב לעצמי כמה נקודות שאני רוצה להעביר באותה שיחה לאדם עמו אני נפגש בעצם מעביר מסרים לאותו אדם מה הייתי מצפה לשמוע ממנו .

הסעיף השלישי מתייחס לנושא החלפת תפקידים ופה בעצם ברגע שאתה מחליף כובע אתה מנסה להיכנס לאותה דמות שנמצאת מולך ומנסה להבין מה הוא בעצם רוצה, בתרגיל כזה של החלפת תפקידים ניתן לברר את הבעיות שמפריעות לתקשורת ביניהם וזה בוודאי יכול לעזור לשיפור התקשורת בין בני אדם .


Posted

in

by

Tags: