תחום השיווק הולך ומשתכלל מרבעון לרבעון, החל מ פיצ'רים באינסטגרם שאפשר להוסיף לעמוד שלנו ועד למגוון הרחב של האתרים שצצו כיום ברשת. אבל אחד הדברים שאינם משתנים זה כבר שנים רבות אלו רשימות התפוצה השונות, חלק מהעסקים מעידים כי רשימות תפוצה אלו הפכו להם רווחיות הרבה יותר ממה שחשבו. לכן כאשר אתם חושבים על דרך שיווקית לעסק שלכם או אפילו לאתר ולבלוג שלכם, זכרו כי רשימות תפוצה בין אם במייל או בסמס יכולות להיות מועילות ולהפוך לנכס לא קטן עבורכם.
סוגים של רשימות תפוצה
רשימות התפוצה עוברים כיום בכל דרך אפשרית של תקשורת, לכן לפני שהתבלבלו באיך או בצורה שאתם מתכוונים להשתמש בשיווק שכזה, אנחנו נעשה לכם סדר קטן אילו סוגים קיימים כיום.
1.דף פייסבוק
לא מעט חברות, חנויות, אנשי מכירות ועוד מחזיקים בבעלותם גם דף פייסבוק עסקי. פלטפורמת הפייסבוק ותוכנות דיור שונות, יכולות לתת לכם את האפשרות כיום לפלח את סוג הלקוחות/קהל שלכם ולהגדיל באופן משמעותי את הקהל שנחשף אליכם. בנוסף כמובן תוכלו גם לפרסם ולקדם בקלות, מכירות ומבצעים בקרב הקהל שעוקב אחרי הדף שלכם.
2.שירותי סמס
נחשב לשירות יחסית "ישן" אבל עדיין עובד כאשר תוכלו לשמור על קהל הלקוחות שלכם באמצעות שליחת סמס, שכמובן יוכל לתזכר אותם בנוגע למבצעים חדשים, המוצרים אותם אתם מקדמים או אפילו רק לאחל מזל טוב.
3.מייל ומשולב
גם תיבת המייל יכולה לשמש כחלק משיווק על ידי רשימת תפוצה, כמובן שאפשר להתנות את קבלת הכתובת בהנחה או במבצע קטן. יחד עם זאת חשוב גם לשמור על רמת תוכן מושקעת, לא פחות מזו שנשלחו בפייסבוק. בנוסף לרשימת התפוצה ישנם מגוון חברות אשר מציעות שיווק על ידי רשימות תפוצה משולבת, כזו המכילה גם כתובת סמס-טירגוט של פייסבוק וכתובת מייל.
יתרונות של שיווק על ידי רשימות תפוצה
היתרונות ששיווק מהסוג הזה יכול להביא איתו הם לא מעטים, נתחיל ביחסי האנושיות שנוכל לשמור עליהם, למרות שהודעות "אוטומטיות" לא מרגשות את כולם אבל המחשבה על הלקוח שלכם והשקעה של הודעה כחג שמח וכו יכולה להיות טובה. מלבד חגים וברכות תוכלו גם לקדם מבצעים ואירועים אשר יתקיימו בחנות או בבלוג שלכם, כך תוכלו להשאיר את הלקוחות שכם מעודכנים ואלו גם ידעו מתי יהיה הכי שווה להמליץ לחברים.