למה אני בדיכאון?

דיכאון הוא מצב רפואי המתאפיין במצב רוח ירוד, חוסר ביטחון וייאוש. לכל האנשים יש רגעי עצב ומלנכוליה. ההבדל בין עצב "רגיל" לדיכאון הוא אורך הזמן שבה האדם נתון בהרגשה אשר גורמת לירידה חדה ביכולתו לתפקד בחייו. לדיכאון יש מגוון גדול של גורמים ביולוגיים, גנטיים ונפשיים שונים מאדם לאדם.

מדוע קיים בכלל מצב כזה בטבע?

אנחנו כולנו רצון להנות. מאוכל, ממין, ממשפחה, מכסף, מידע וכו'. הרגשת האדם נקבעת לפי כמות ההנאה בחייו. גם אם ישנם קשיים, אדם יודע שחייו הולכים לקראת משהו טוב, קיים איזה אופק פתוח, גם אם הוא סובל הוא יתגבר ואולי אפילו יהיה לו תענוג מהדרך. כמו ספורטאי לפני תחרות או אהוב מתגעגע. אדם דיכאוני לא יכול לראות טובות, כלומר כאשר לאדם אין הרגשה ברורה שיש תיקווה לשינוי חיובי או שהקשיים שהוא עובר הם משמעותיים וחלק מתהליך שיוביל אותו לעתיד יפה וטוב, הוא פשוט נובל. 

אנחנו פה כדי להגיד שזה לא נכון. זה לא המצב באמת. דיכאון הוא תסמין, קריאה מהטבע לאדם להכיר בריקנות הפנימית. הריקנות באה לגרום לנו להכיר בעובדה שאי אפשר יותר להמשיך לחיות באותה צורה. בין אם אתה מוקף באנשים או מסתגר בחדר, הלב שלך מבקש מילוי משמעותי, איכותי. הנפש שלך התפתחה לרמה שלא מספיקות הנאות החיים הרגילות. דיכאון הוא קריאה מהנשמה. 

חוכמת הקבלה מסבירה שהאנושות נכנסת עכשיו למצב מיוחד שבו האגו שלנו כל כך גדל שהוא הורס הכל.  ההנאה דרכו היא על חשבון אנשים אחרים ולכן הוא ניתק אותנו אחד מהשני, מהתקשרויות רגשיות, ממערכות יחסים בריאות ומהטבע. לפי הטבע אין משהו גרוע יותר לאדם מאשר הבדידות. אנחנו יצורים חברתיים החייבים לבנות את עצמנו בקשר הדוק עם הסביבה – הסביבה האנושית וכל מערכת הטבע – ואם לא נעשה זאת רק נשרוד. 

בפועל, כולנו – כל בני האדם וכל רמות הקיום – דומם, צומח וחי – שייכים למערכת טבע האחת שכולה קשרים הדדיים. בפועל כולנו קשורים ותלויים אחד בשני בצורה מוחלטת. אנחנו אומללים כי חיים כל אחד בשביל עצמו בניצול ושימוש באחרים, ולמרות שחיוניות אמיתית אנחנו מקבלים רק דרך התקשרויות אנושיות אנחנו כבר לא מסוגלים לסבול אף אחד. אבל הלב, הנשמה יודעת, ובתוכנו זעקה מתמדת לקרבה, לחמצן. אדם בדיכאון פשוט לא מצליח להסיח את דעתו מהאמת ובתוכו הרגשה שהחיים אמורים להיות אחרים. מלאים בחום וביטחון, באושר ושפע לכל.

הקורונה וכל המשברים  הם זרז להביא את האנושות להבין מהו החוק העליון שבטבע – חוק הערבות.  את האגו האנושי צריך לאזן ולרפא את היחסים בין האנשים – מניצול ושליטה לכבוד ונתינה. בסופו, אף אדם לא יהיה לבד. אין מה להתייאש – רק להתחבר. 

איך?? חוכמת הקבלה – בואו לגלות. 


Posted

in

by

Tags: