קבלה בימינו

מושג הקבלה מתקשר עם מיסטיקה, כשפים, קללות, ברכות ועוד. סביב הקבלה ישנו ענן סמיך ומפחיד של אזהרות פן נתקרב ולא נתעסק בתחום שמא נשתגע ובטח שלא נתחיל ללמוד לפני גיל ארבעים ועוד ועוד. כל אותן אזהרות והוראות נכתבו ע"י המקובלים עצמם. דעות אלו השתרשו בנו במשך השנים ממש כאמונות ולמקובלים הייתה סיבה טובה מאד לפעול כך וזאת בגלל שכל חכמת הקבלת מספרת לנו איך אנו צריכים להתנהג בעצמנו ועם האחרים. ספרי הקבלה שנכתבו במשך ההיסטוריה דברו רק על דבר אחד והוא איך לעלות מדרגת החי-הבהמה לדרגת האדם. כל ספרי התורה הם ספרי הדרכה לאדם איך להתגבר על יצרו שאיתו נברא. ממש ספרי הוראות איך לחיות את חייך כך שתוכל להנות כאן בעולם הזה משפע טובו של כח הטבע – האלוהים שברא אותך ורוצה שיהיה לך טוב.
אותן אזהרות של המקובלים היו תקפות עד לפני כמה שנים בתקופת האר"י הקדוש, אך כיום לא רק שניתן לכולם ללמוד אלא אף חייבים אנחנו לפתוח חכמה אדירה זו לעולם כולו ולהתחיל לנהוג כפי שהיא מסבירה. מרגע קיומנו ועד היום האנושות התפתחה בצורה מחושבת ומתוכננת היטב והדגש הוא על התפתחות האגו שלנו, השגנו את כל מה שביכולתנו והגענו לשלב באבולוציה שלנו שכבר אין לנו לאן עוד לעלות, זאת אנו רואים בכל תחום בחיינו והמצב החברתי שלנו מאותת לנו בכל דרך אפשרית שאכן מיצינו את כל הכישורים החברתיים לרגע זה.
חכמת הקבלה באה ופותחת לנו דלת לשלב הבא בהתפתחותנו ואם עד עכשיו חשבתי איך אני משיג יותר לעצמי, איך אני מתעשר יותר, איך אני קונה בית יותר גדול, איך יש לי יותר ויותר…. היום ברור לנו שמשהו קורה ואין לנו את הפתרון.
באה חכמת הקבלה ומציעה פתרון ונותנת לנו הסבר מדויק מה עלינו לעשות כדי שנוכל לממש את יעודנו ואומרת לנו – עוד בחייך תראה את עולמך, זה אומר שאם לפי כל הדתות חשבנו והאמנו שיש גן עדן או חלילה גיהנום ואליהם תגיע רק לאחר מותך, חכמת הקבלה מסבירה שהכל נמצא כאן ועכשיו זה רק נסתר ממך, לכן אתה לא רואה או מרגיש זאת, אבל אם תפתח בך חוש נוסף חוש רוחני על אלה שכבר יש לך תוכל להתחיל לראות איך חייך משתנים מגיהנום לגן עדן ולהיפך כמובן, הכל תלוי איך תבחר לראות.


Posted

in

by

Tags: