למצוא עבודה בתקופת הקורונה

המון תעשיות נפגעו במשבר האחרון. תעשיית הבידור והתרבות, תעשיות הפנאי, המסעדות, הברים וחדרי הכושר. חלקים גדולים מענף התיירות ועוד. אך מסתבר שיש גם לא מעט חברות שמגייסות כוח אדם בתקופה הזו. חברות אלו חוות גם כן אתגרים משלהן משום שהן צריכות לקלוט עובדים בזום שלא מגיעים למשרד ומכירים את הקולגות שלהם בצורה מקוונת בלבד. כמובן שחלק גדול מהמשרות הן מהבית כך שהן מחייבות גם היערכות של העובד לתנאי עבודה, לדוגמא בעלי ממשפחות יצטרכו לארגן חדר שקט או סביבה נטולת ילדים או גירויים אחרים כדי לספק את הדרישות מהם.

אחת החברות שמגייסת כיום היא חברת סודה סטרים, חברה שהיא נס חברתי בעיניי, בשל היכולת המדהימה שלהם לשלב בין עובדים יהודים לערבים והדגש שהם שמים דווקא על תרומה חברתית זו. אז החברה הזו התחילה לגייס כמאתיים וחמישים עובדים לתפקידי ייצור ולתפקידי מטה. מדובר במגוון משרות ממהנדסים ועד פועלי ייצור עם הכשרה בסיסית, מאנשי שיווק דיגיטלי ועד אנשי פיננסים. ישנם גיוסים שממשיכים גם (ברובן למשרות סטודנטים או משרות כניסה) לחברות בתחום הביטחוני. הרבה מודעות של איקאה דרושים בכל מקום ועוד. כל זה עומד בסתירה לפיטורים הנרחבים וסכסוך העבודה ששמענו עליו בתעשייה האווירית, ייתכן והיה מפתיע אותנו למצוא משרות בתחום זה, אך מסתבר שישנן לא מעט הזדמנויות ומודעות דרושים בתחום לאלו המעוניינים בכך.

ישנן גם חברות שמנצלות את משבר הקורונה כדי להרחיב פעילות ולספק שירותים מותאמים למשבר. אחת החברות הללו היא החברה המקוונת מיי הרטיג' שהיא למעשה אתר לאיתור קרובי משפחה או אבות קדמונים על ידי בדיקות גנטיות ואחרות. עתה נראה כי החברה החלה לנצל את היתרונות שלה והמעבדות שלה כדי להתמודד עם הקורונה ולהציע את השירותים שלה לממשלות שונות ברחבי העולם. גם כן נראה שיש מודעות דרושים ספציפית אך החברה התחייבה לא להתחרות על עובדי מעבדה קיימים שגם ככה דרושים מאוד בעת הזו. עם זאת נראה כי השוק די מוצף במחפשי עבודה ולכן ניתן לראות כי קיימת תחרות גדולה על כל משרה פנויות. גם נראה כי השכר נשחק, אפילו בתחומים נחשקים כמו היי טק שבו חלק מהחברות מנצלות את המצב כיד להתייעל ולעשות חיתוכי שכר רוחביים.


Posted

in

by

Tags: