מאילו בעיות הליכה סובלים אנשים מבוגרים יותר?

בעיה שכיחה ולא כל כך חמורה אך מציקה היא ציפורן חודרנית. מדובר בתופעה בה חלק מהציפורן של הבוהן גדל אל תוך העור. גם צעירים סובלים ממנה אך פחות. ציפורן חודרנית יכולה לגרום לכאבים, נפיחות וזיהום בבוהן. זיעה עודפת ברגליים, עודף משקל וסוכרת מחמירים את הבעיה ומעלים את הסבירות לסבול ממנה. אחת מתופעות המניעה הפשוטות יותר הן להמנע מקסיסת יתר של הציפורניים ומנעליים לחוצות מדי. במקרים חמורים יותר יהיה צורך בהסרת שורש הציפורן.

עד גיל 50 סביר להניח שהרגליים שלכם יצעדו כבר למעלה מ120 אלף קילומטר שזה מרחק מכובד מאוד. תחשבו אילו טיפולים הייתם עושים לרכב שהיה מגיע לקילומטרז' כזה. השחיקה והפציעות לאורך השנים עלולים לגרום לדלקת מפרקים ניוונית או מה שנקרא גם שחיקת סחוס או שחיקת מפרקים. מדובר בתופעה בה הסחוס מתפרק ולא מתחדש וכתוצאה מכך העצמות מתחילות להתחכך אחת בשנייה. הבעיה שכיחה יותר בקרב בני שישים וחמש ומעלה. גם כאן ללא טיפול הבעיה עלולה להחמיר מאוד. הטיפול תלוי בחלק הרגל שבו מתרחשת התופעה: אצבעות, קרסול ועוד. ולרוב כוללת פיזיותרפיה, נעליים אורטופדיות, זריקות, תרופות אנטי דלקתיות ועוד. במקרים סיעודיים יש לשקול גם השכרה או רכישה של מיטה סיעודית.

בעיה שלישית היא פלטפוס, מילה שמגיעה מגרמנית ומשמעותה רגל שטוחה. אמנם ישנם תינוקות הנולדים עם תופעה זו אך מעל שמונים אחוז מהחולים מפתחים את הבעיה עם השנים כתוצאה מפציעה, השמנת יתר, סכרת או לחץ דם גבוה. מדובר בתופעה בה אחת מקשתות כף הגל שוכבת ואינה מתפקדת. הבעיה כל כך שכיחה עד כדי כך שמעריכים כי חמישה עשר אחוזים מכלל האוכלוסיה בעולם סובלת ממנה. הטיפול כולל מדרסים מתאימים, פיזיותרפיה ונעליים מתאימות אך לא מדובר בטיפול שיכול להעלים את הבעיה אלא להקל את החיים איתה. במקרים חמורים ניתן להגיע גם לנחיצות בניתוח. ואחרון חביב – גיד האכילס, אותו גיד שמשתמשים בו כדי לטפס במדרגות או לעמוד על קצות האצבעות. עם הגיל בעיות באספקת דם יכולות להחליש את הגיד מה שיכול לגרום לבעיה בעקב או לכאבים בחלק האחורי של הקרסול. הטיפול בדרך כלל כולל מנוחה, קרח ותרופות נגד נפיחות. חשוב מאוד לא להתעלם מהבעיה כדי להימנע מהידרדרות לניתוח.


Posted

in

by

Tags: