תדירות מומלצת של הזרקות בוטוקס

הזרקת בוטוקס היא בין ההליכים הקוסמטיים הפופולריים ביותר לטיפול בקמטים לצד הזרקות למילוי קמטים. משנת 2002 קיבל הבוטוקס אישור רשמי של הFDA לטיפול בקמטים בין הגבות אך מאז הורחב השימוש בו לקמטים שונים מבלי אישור רשמי. הבוטוקס הוכח כאמצעי יעיל מאוד בשיתוק העצבים המפעילים את השרירים. למעשה יש לנו שני סוגי קמטים בפנים: קמטים קבועים שעדיף לטפל בהם על ידי הזרקת מילוי וקמטים שנוצרים כתוצאה מכיווץ שרירים כגון קמטים במצח, בין הגבות, סביב השפתיים וכולי שבהם אפשר ורצוי לטפל בבוטוקס. יש גם קמטים שאפשר לטפל בהם על ידי מתיחת פנים בחוטים ויש כאלו שהם בעדיפות לבוטוקס.

כל עוד המטופלת נמצאת בגיל המתאים ואינה סובלת מבעיות מיוחדות כגון מחלה הפוגעת בעצבים או בשרירים, עברה ניתוח פנים בעבר, רגישה או אלרגית לחומרים המוזרקים וכדומה אז ההליך נחשב בטוח למדי ונטל כאב. לפעמים נעשה שימוש בהרדמה מקומית שיכולה ליצור אי נוחות מקומית לאחר שמתפוגגת אבל לא מדובר בכאב משמעותי. למעשה ההליך כל כך מוצלח (לרוב רואים תוצאות תוך יומיים עד ארבעה לכל המאוחר) וכל כך פשוט (מדובר בהליך שלא אורך יותר מעשר דקות לרוב) שמטופלות רבות מתמכרות לו ומתחילות לראות בו סוג של פתרון קסם לכל הבעיות האסטטיות שמביאה איתה ההזדקנות. במקרה כזה חשוב לשאול באיזו תדריות כדאי, אם בכלל, לחזור על ההליך?

קודם כל חשוב לדעת כי ההשפעות של הבוטוקס מחזיקות לרוב כשלושה עד ארבעה חודשים ולכן ממילא המטופלת נדרשת לחדש את הזריקות אחת לתקופה. כמובן שהתקופה יכולה להתארך או להתקצר בשל קריטריונים שונים כגון גיל המטופלת (ככל שהשריר זקן וחלש יותר כך ההשפעה תחזיק פחות זמן), מבנה הפנים והבעות הפנים השכיחות של המטופלת, האם המטופלת מעשנת או לא, דיאטה ומצב גופני כללי, כמות החשיפה לשמש ועוד. חשוב לזכור שכמו כל תהליך התערבותי, במקרים רבים המערכת החיסונית של הגוף מתרגלת ועלולה לייצר התנגדות טבעית להתערבות. לכן לא מומלץ להזריק בתדירות של פחות משלושה חודשים אך כמובן שאם אפשר להאריך את הזמן בין ההזרקות אז הדבר עדיף ולא רק כלכלית. חשוב לזכור שבחלק מהמקרים לבוטוקס יש תופעות לוואי כגון יובש בפה, עייפות, כאבי ראש וכאב צוואר. במקרים קיצוניים מדווחות מטופות על חוסר תחושה, נפילת עפעפים, התכווצויות שרירים לא רצוניות ועוד. אך בגדול ההליך נחשב בין הבטוחים ביותר שקיימים.


Posted

in

by

Tags: