התפוצצות של ניתוחים פלסטיים ב2018

מידע חדש שפרסמה האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים ASPS מראה שב2018 בוצעו כרבע מיליון יותר ניתוחים קוסמטיים מאשר ב2017. לפי הדו"ח של האגודה בוצעו בארצות הברית במהלך שנת 2018 קרוב לשמונה עשרה מיליון ניתוחים והליכים קוסמטיים פולשניים. מדובר בהמשך מגמת העלייה שראינו בשנים האחרונות ולא רק בארצות הברית. הנתונים מצביעים גם על טרנדים חדשים בכל הקשור להליכים לעיצוב הגוף בכלל ובפרט על הליכים לא פולשניים להמעטת שומן כמו גם שאיבת שומן והגדלת חזה, גניקומסטה, מתיחת בטן ועוד.

חמשת הניתוחים הקוסמטיים המובילים בארצות הברית היו: הגדלת חזה עם שלוש מאות ושלוש עשרה אלף ניתוחים – עלייה של 4% מ2017, שאיבת שומן עם קרוב למאתיים חמישים ותשע אלף ניתוחים ועלייה של 5% מ2017, עיצוב האף עם קרוב למאתיים וארבע עשרה אלף ניתוחים וירידה של 2% מ2017, ניתוח עפעפיים עם כמאתיים ושבע אלף ניתוחים וירידה של 1% מ2017 וניתוח להקטנת קיבה עם כמאה שלושים אלף ניתוחים וכמות זהה יחסית לזו של 2017. כאמור במקביל למיליון שמונה מאות אלף ניתוחים קוסמטיים בוצעו קרוב לשש עשרה מיליון הליכים קוסמטיים עם התערבות כירורגית מינימלית כגון מילוי קמטים, פילינג כימי, הסרת שיער בלייזר ועוד.

שלושה מחמשת הניתוחים המובילים עוסקים בגוף ולא בפנים ודווקא שלושת אלו הראו עלייה לעומת 2017. רק לשם השוואה שתיים עשרה אלף יותר הליכים לשאיבת שומן ב2018 לעומת 2017. חשוב לזכור שישנם גם הליכים שלא נכנסו לחמשת הראשונים אבל הראו עלייה משמעותית כמו עיצוב הישבן והרמת ירכיים. שאיבת שומן ממשיכה להיות מנוע הצמיחה בעיצוב הגוף בגלל היעילות והשינוי שהיא מביאה אמר יושב ראש האגודה האמריקאית. לעיתים מספיק טיפול אחד כדי לעצב מחדש את הגוף כולו ובפעמים רבות תלוי במנתח בכמה איזורים הוא מטפל באותו הליך.

חשוב לזכור שגם בהליכים הקשורים לפנים שמצביעים על כמות דומה או ירידה מ2017 חשוב לזכור כי לא מדובר בהכרח בביקוש שקטן אלא בבחירה של מטופלים באחת מהחלופות הרבות להליכים אלו. בשנים האחרונות אנו רואים יותר הליכים לא פולשניים המאפשרים לעצב את האף ואת העפעפיים ביתר קלות ובעלות נמוכה יותר.


Posted

in

by

Tags: