תכלס עדיף לקנות מוצרי ים המלח מלנסוע לשם

אלא אם אתם אוהבים שחם לכם אבל ממש חם לכם. טיול קיצי לים המלח יכול להיות ממש מאתגר. בחודשי הקיץ הטמפרטורה יכולה לעלות ל50 מעלת צלסיוס, מד החום עלול להתפוצץ והנקודה הדרומית בים המלח היא לא רק אסון אקלימי אלא מסתבר שגם אסון אקולוגי. יש אנשים שאוהבים לעצור את הרכב על כביש 90 ליד עמוד מלח פופולרי הידוע בשמו :אשת לוט" ולנסות לצלם את העמוד ליד מד חום. צריך לחוות את החוויה כדי להבין מה זה אומר 45 או 50 מעלות: האוויר כל כך חם שאתם מרגישים כאילו הריאות שלכם בוערות מהנשימה, העיניים כואבות וכל מה שאתם רוצים הוא רק לרוץ חזרה אל מיזוג האוויר בתוך הרכב ולקוות שהצמיגים לא ימסו בחום המטורף. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתועדה מאז הקמת מדינת ישראל באיזור היתה 49.9 מעלות צלסיוס בסדום וזה קרה ב17 ביולי 2019. מדובר היה ביום בו נשברו שיאי הטמפרטורות בכל המדינה, תופעה שמייחסים אותה להתחממות הגלובלית שמביאה לעלייה בתדירות ובעוצמה של גלי חום באיזורנו.

בדרום ים המלח ניתן למצוא שני מושבים המפורסמים כיעדי תיירות פופלרים באיזור: מושב נאות הכיכר ומושב עין תמר. בשנית המושבים יחד גרות סה"כ 130 משפחות, נאות הכיכר הוא הגדול מביניהם.  לא קל לגור באיזור הזה. מלבד החום יש את עניין המרחק וכן את קשיי הפרנסה הנובעים מהיעדר היכולת להתפרנס מתיירות ומהיכולת המאוד מוגבלת להתפרנס מתיירות של משאב שלא מצליח למצב את עצמו כיעד אטקרטיבי מספיק. תושבים אחדים במושבים אינם מסכימים עם המדידה הרשמית של 50 מעלות וטוענים כי הם חוו כבר בעבר 52 מעלות ופשוט לא היה מי שהגיע למדוד זאת. חלק מהתושבים ניסו לגדל מלונים ואז פלפלים אך התנאים הקשים חייבו אותם בשלב מסוים לעבור לתיירות.

התיירות שמגיעה היא לרוב תיירות מרפא או תיירות קוסמטית שיכולה להתחבר לחוויה חקלאית אורגנית אחרת עם מים מותפלים באיכות גבוהה ולא רק בחוויה של מלון עם ספא. למרות שהמלונות בים המלח נחשבים זולים הביקור באטרקציות והשימוש בחומרים כגון בוץ ים המלח או טבילה במים עם המינרלים האמיתים יכולה להיות בילוי יקר למדי. נקודה למחשבה למי ששוקל האם להגיע פיזית או לרכוש מוצרים מסוימים באינטרנט כגון קרם לחות לפנים.


Posted

in

by

Tags: