שמחת ילדים

כול החגים והמועדים של עם ישראל מסמלים על פי חכמת הקבלה שלבים בהתפתחות החיבור בינינו כחברה. המיוחד בחג הסוכות הוא השהות בסוכה,הסעודות וקישוטי החג המשרים עלינו רוגע ונוחות. מצבים אלו מאפשרים לרקום האחד כלפי השני יחס טוב ואוהב, שהתוצאה ממנו הוא שמחה והרגשת שפע הנקראים  "שמחת תורה".

בישוב השיתופי שבו נולדתי חוגגים את כול חגי ישראל וסוכות בתוכם. לנו הילדים נתנו לישון בסוכה רק בערב האחרון של החג  ו"שמחת תורה” לא חוגגים אצלנו. לנו זה פשוט קרה. אותו לילה לקח כול ילד מהמיטה שלו את המזרון, מצעים סמיכה ופיג'מה, וסידר לעצמו מקום לינה בסוכה. הגשם התחיל בערך בשעה 0200.

התעוררנו כאשר כלי המטה ואנחנו היינו ספוגי מים. רטובים מבוהלים ורועדים מקור קפצנו ונכנסנו לבית הילדים. שומר הלילה שהיה עד למקרה העיר  מייד את המטפלת שלנו, כי היא זו ששימשה באותם הזמנים תחליף לאימא ואבא של כולנו.

ואז קרה הבלתי צפוי!!

בו זמנית שהיא מרגיעה ומסדרת אותנו, ראינו שהיא לוחשת משהו לשומר הלילה. לא עבר זמן קצר ובית הילדים שלנו התמלא בהורים "החוקיים" שלנו. הם עשו לנו מקלחת חמה,החליפו מצעים ופיג'מות, ואפילו הדליקו את תנורי הנפט שהיו מוכנים לחורף.

זר אולי לא יבין זאת, אבל בשבילנו, ילדי החינוך המשותף של אז, נוכחותם של אבא ואימא בבית הילדים בכלל, ועוד ב 0200 בלילה בפרט, זה אירוע יוצא דופן. לכן הרגשת החום והשמחה שאחזה בכולנו בסיומו של אותו סוכות סביר שלא הייתה "שמחת תורה", אבל שמחת הלב הייתה שם על בטוח.

"בסוכה נמצאים איתנו גם ארבעת המינים על ריחם וטעמם השונה. הם מסמלים את השוני בינינו והפרוד שהוא מביא עלינו. דווקא בזה שנאגד את השונים לאגודה אחת בחום ובשמחה מעל השוני, ההשקעה והמאמץ שיידרש מאתנו, יבנו בינינו כוח שיעזור להתגבר על אותו פרוד לתוך מציאות שלמה של שלום".


Posted

in

by

Tags: